What I eat in a day - #1

Tuesday, 23 August 2016

Watching “What I eat in a day”-videos on YouTube can keep me busy for hours. I love them! I especially loved them in the beginning when I went vegan, because it gave me so much inspiration on new recipes to try out.

Since the most common question I get as a vegan is “But what do you eat?”, I thought I’d make some of my own “What I eat in a day” but in blog format (I might do it in vlogs in the future).
____________________

Att titta på “What I eat in a day”-videos på YouTube kan underhålla mig I timmar. Jag älskar de! Jag gillade de extra mycket i början när jag blev vegan, det gav mig så mycket inspiration på nya recept att pröva.

Eftersom att en av de vanligaste frågorna jag får som vegan är “Men vad äter du?”, så tänkte jag att jag ska börja göra egna “What I eat in a day” fast i blogg-formar (jag kanske försöker mig på att göra vloggar i framtiden).

I start every morning with a glas of lemon water. It hydrates your body, makes it easier for your stomach to digest during the day and it’s gives you a boost of vitamin C. 
____________________

Jag börjar varje morgon med att dricka ett glas citronvatten. Det hindrar kroppen från uttorkning, det hjälper matsmältningen och det är en bra C-vitamin boost. 

After 50 minutes pilates focusing on the core I had my breakfast. I usually have porridge or a smoothie bowl for breakfast, but this morning I tried out some Soyghurt (which was SO good!). I topped it with some rawnola (mixed oats, chia seeds, dates and raisins), banana and frozen raspberries.
____________________

Efter ett pilatespass på 50 minuter fokuserat på bålen, fick jag äntligen frukost. Jag bruakr vanligtvis äta gröt eller en smoothie skål, men denna morgon provide jag Soyghurt (som var SÅ god!). Jag toppade med rawnola (mixade havregryn, chia frön, dadlar och russin), banan och frysta hallon.

For lunch I had this potato and watermelon salad (find therecipe here). I also drank my third bottle of water. I try to drink as much water as possible during the day.
____________________

Till lunch hade jag denna potatis- och vattenmelonsalad (hitta receptet här). Jag drack också min tredje flaska vatten. Jag försöker att dricka så mycket som möjligt under dagen.

In the afternoon Magnus and I went to get some ice cream since the sun was out. I tried out this ice cream from GB called Rice. A simple chocolate coated vanilla ice cream made on rice milk. It’s vegan, soy free and gluten free. It was delicious!
____________________

På eftermiddagen åkte jag och Magnus för att köpa glass då solen kikade fram. Jag provide en glass från GB som heter Rice. En enkel chokladtäckt vaniljglass gjord på rismjölk. Den är vegansk och även fri från soja och gluten. Den var supergod!

When it was dinner time I had two bowls of rice and my curry with chickpeas and courgette (find the recipe here) while fixing some bits and bops for the blog. Later in the evening I had a two huge cups of green tea in front of the TV with my mom.

Hope you like these types of posts, let me know what you think!
____________________

När det var dags för middag åt jag två skålar ris med min curry med kikärtor och zucchini (hitta receptet här) samtidigt som jag fixade lite grejer till bloggen. Senare på kvällen hade jag två stora koppar grönt te framför TV:n med min mamma.

Hoppas ni gillar inlägg som dessa, kommentera gärna vad ni tycker!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne