Vegan cinnamon banana pancakes

Monday, 22 August 2016

When you're reading this I'm on a flight going up to the north of Sweden. I'm going to visit my brother in Umeå for a couple of days. We're also taking the car to going even further north to visit my grandma. I haven't seen her for almost 2 years I think, so I'm really excited! 

Even though today is a day full of travelling for me, of course I haven't forgotten about you guys. It's Monday, which means I'm sharing another recipe!
____________________

När ni läser det här sitter jag på ett flyg på väg upp till norra Sverige. Jag ska hälsa på min bror i Umeå i några dagar. Vi ska också ta bilden och åka ännu längre norrut för att hälsa på min mormor. Jag tror inte jag har sett henne på 2 år, så jag är verkligen taggad!

Även om idag är en resdag för mig, så har jag självklart inte glömt bort er. Det är måndag, vilket innebär att jag delar med mig av ännu ett recept!



I made these banana pancake yesterday, because pancakes is always a good idea! I love making pancakes with banana. It's a natural sweetener which means you don't have to use other unnecessary sugar. 

What makes these even more delicious is the cinnamon. It gives them that little extra flavour to balance the banana. Also, one thing I've noticed since moving back to Sweden – Cinnamon here taste so much better! It taste richer and more the kind of cinnamon I'm used to and that reminds me of Christmas and my mom's cinnamon buns. 
____________________

Jag gjorde dessa bananpannkakor igår, för pannkakor är aldrig en dålig idé! Jag älskar att göra pannkakor med banan. Det är naturligt sött vilket betyder att man inte behöver använda onödigt socker. 

Vad som gör de här pannkakorna ännu godare är kanelen. Det ger de det där lilla extra som balanserar banansmaken. Appropå kanel och något jag tänkt på sen jag flyttade till Sverige – Kanelen här är så mycket godare! Den har en mycket starkare och fylligare smak som jag är van vid och påminner mig om Julen och mammas kanelbullar. 

This recipe makes around 4-5 pancakes.

Vegan cinnamon banana pancakes

1. Mix the oats to a flour in a food processor. 

2. Add the rest of the ingredients to the processor and mix until smooth. 

3. On medium heat, fry the pancakes in a little bit of coconut oil. Try not to touch the pancakes in the pan. Wait until small bubbled start to pop up, that's when it's time to flip the pancake.

4. Top the pancakes with raspberries and banana (or other prefered berries or fruit). Sorted!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne