Stadsträdgården: Sourdough pizza with vegan cheese

Saturday, 20 August 2016

After a great workout this morning, I met up with my dad and his wife at Stadsträdgården which is a restaurant located in a park we've got here in Örebro. You order inside a huge greenhouse and then there's lots of tables outside in the garden. It's the perfect place when the sun is out, but it's also nice when it's cold or rainy since you can sit inside the greenhouse as well. 
____________________

Efter ett superbra träningspass denna morgon mötte jag upp min pappa och hans fru i Stadsträdgården, som är en restaurang precis vid en stor park som finns i Örebro. Man beställer maten inne i ett enormt växthus och sen kan man välja att sitta ute i trädgården. Det är det perfekta stället när solen är ute, men även mysigt när det är kallt eller regnar då man kan sitta inne i växthuset. 

They do have a lunch buffet, but not a lot of vegan options. The only things I could eat was salad, potatoes, hummus and bread. I wouldn't mind having that for lunch though to be honest, but I decided to go for the sourdough pizza instead. 

I ordered a vegetarian one with eggplant, courgette, roasted peppers, cherry tomatoes and arugula without cheese. They asked me if I was vegan when I ordered and to my surprise they had vegan cheese! 
____________________

De har en stor lunchbuffé, men inte många veganska alternativ. Det jag kunde äta var sallad, potatis, hummus och bröd. Jag skulle helt ärligt inte ha något emot att äta det till lunch dock, men jag bestämde mig för att prova surdegspizzan istället.

Jag beställde en vegetarisk pizza utan ost med aubergine, zucchini, rostad paprika, körbärstomater och ruccola. De frågade mig så om jag var vegan och till mig överraskning så hade de vegansk ost!

This was the second time I had vegan cheese and I've realised that I actually prefer pizza without cheese most of the times. I can taste the rich flavours from the vegetables more without the "cheese". I like the fact that I can have the option to pick vegan cheese if I want to though. 

The pizza was so good! I'm definitely going back, but probably for a pizza without "cheese".
____________________

Det här var andra gången jag åt pizza med vegansk ost och jag har insett att jag faktiskt tycker det är godare utan ost oftast. Smakerna från grönsakerna kommer fram så mycket mer utan "osten. Jag gillar dock det faktum att jag har alternativet att kunna välja vegansk ost om jag skulle vilja ha det.  

Pizzan var otroligt god! Jag kommer definitivt gå tillbaka, men förmodligen för en pizza utan "ost".

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne