Potato and watermelon salad

Friday, 19 August 2016

It's August but it feels like October. This is suppose to be a summer month, right? Even though it's very autumnal outside, I can't let go of the summer feelings. Summer foods like watermelon is still a staple in my kitchen, so therefore I made this fresh potato and watermelon salad the other day. It was even a bit sunny when I made this so I had it on the balcony. Sucking out every tiny last bit of the summer as I possible can. 
____________________

Det är Augusti men det känns som October. Det här ska ju vara en sommarmånad, eller hur? Även fast hösten börjat öppna sin dörr så kan jag inte släppa sommarkänslorna. Sommarmat som vattenmelon är fortfarande en bas i mitt kök, så här om dagen gjorde jag denna potatis och vattenmelon salad. Det var faktiskt till och med lite soligt när jag gjorde den så jag satt ute på balkongen och åt. Jag tänker suga åt mig varenda liten bit av sommaren som går. 

This salad is perfect if you have boiled or oven baked leftover potatoes in the fridge. I really like eating cold potatoes, sometimes I even make a couple more when I'm making hot food just so I can save some and have them in a salad the day after. 
____________________

Den här salladen är perfekt om man har överbliven kokt eller ugnsbakad potatis i kylen. Jag tycker det är riktigt gott att äta kall potatis så ibland gör jag till och med några fler när jag lagar någon varm mat så att jag kan göra en sallad ut av det dagen efter.

Potato and watermelon salad

1. Chop up the spinach and put on the plate as a base.

2. Cut the leftover potatoes, watermelon, courgette and avocado in to cubes and spread over the spinach base.

3. Take a pinch of sea salt and sprinkle over the salad.

4. Easy, quick, done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne